Pályázathoz kapcsolódó kötelező
tevékenységek
Témahét
A projekt címe: A
karácsony és az adventi ünnepkör
A projekt
megvalósítója: Petőné Gyenes Mária
Bevont
tanulócsoport: 6.b osztály
A témahét célja az advent és a karácsony ünnepkörének a megismerése
volt. Az ünnepkör jeles napjainak etimológiája, a hozzájuk
kapcsolódó szokások, hagyományok, továbbélésük napjainkban adták az
elméleti ismeretszerzés anyagát s a hozzájuk kapcsolódó gyakorlati
tevékenység alapját. Miután megismerkedtünk az ünnepkör jeles
napjaival, gyakorlati tevékenységekbe kezdtünk. Természetjárás
alkalmával alapanyagokat gyűjtöttünk az adventi koszorúk és a
karácsonyfadíszek, azajtó-és ablakdíszek készítéséhez. Folyamatosan
kerestük könyvekben és az interneten az ötleteket, így alapanyagaink
és az ötlettár segítségével elkészültek a koszorúk és a fadíszek,
asztaldíszek, csomagoló dobozaink illetve papírjaink. Időközben
egy-egy jeles naphoz kapcsolódva bemutattuk a naphoz kötődő
szokásokat. Készítettünk egy kalendáriumot, vágtunk borbálaágat,
sütöttünk együtt mézeskalácsot. Közben folyamatosan készültünk a
zárásra, ahol pásztorjátékkal kedveskedtek a gyerekek a meghívott
vendégeknek. Kezdésre díszeiben pompázott a karácsonyfánk.
Mind a szülők, a nevelők és a gyerekek is szép élményekkel, igazi
családi karácsony hangulatában távoztak. Úgy érzem ez a téma olyan,
ami a gyerekeket hosszabb időn keresztül is, akár délutánokon át is
az iskolába vonzza. Fenntartható hosszú távon. Olyan gyerekeket vont
be a témahét az iskolai tevékenységekbe, akiket egyéb alkalmak, órák
és órán kívüli tevékenységek nem igazán. Ezek a gyerekek annyira
magukénak érezték a hetet, hogy a többiek, az esetleg már elfáradók
felrázását és újbóli bevonását is feladatuknak tekintették, és a
projektvezető biztos támaszaivá lettek. Azok a szülők is eljöttek a
zárásra, akik egyéb alkalmakkor nem sűrűn látogatják az iskolát.
Moduláris program
A projekt címe: „Mesék tavában megfürödni”
A projekt megvalósítója: Érsekné Kácsor Edina
Bevont
tanulócsoport: 5.b osztály
Áprilisban a nyílt nap és a moduláris délután során a szülők, a
pedagógusok, a fenntartó és a szakmai körök képviselői betekintést
nyerhettek a kompetenciaalapú oktatás folyamatába. Témánk a magyar
népművészet volt. A moduláris program során bővültek a tanulók
ismeretei a népköltészetről. Sokoldalúan megismerkedtek a magyar nép
művészetével. Táncház keretében elsajátították a magyar néptánc
alapvető lépéseit. Megismerték a magyar népviseleteket és a régi
használati tárgyakat, melyekből kiállítást rendeztek. Értelmezték a
népi képzőművészeti motívumok jelentését, összefüggésrendszerét.
Kreatív munkával megalkották az osztály életfáját, a csoportok
jelképeit és saját motívumaikat. Megtanulták és felismerték a
népköltészeti műfajokat és azok jellemzőit. A moduláris délután
során Bors Péter meséjét dolgoztuk fel különböző szempontok szerint.
A tanulók más-más módszerrel prezentációkat készítettek a
mesetípusokból, dramatikusan eljátszottak egy jelenetet,
ismeretterjesztő szócikket írtak a tanulói laptoppal, bemutatták a
mesei jellemzőket, apróhirdetéseket fogalmaztak a mesével
kapcsolatban, közmondásokat gyűjtöttek és értelmeztek a borsról.
Digitális társasjátékkal mérték össze a tudásukat a csoportok és a
vendégek. A délután felhőtlen interaktív Lőrincz-játékkal zárult. A
nap végén a meghívott vendégek és a gyerekek népi ételekből
falatoztak.
A modul során sikerült megvalósítani a kitűzött célokat, teljesíteni
a feladat-és az időtervet. A gyerekek, a szülők és a meghívottak
körében egyaránt pozitív volt a fogadtatása a moduláris nyílt
délutánnak, az új munkaformák és módszerek használatának, a
sokoldalú képességfejlesztésnek. A következő tanévekben javaslom a
modul hasonló beépítését a pedagógiai programba: ötödik osztályban a
Mesék világa fejezethez kapcsolódjon a népművészeti kitekintés.
3 hetet meghaladó projekt
A projekt címe:
Jeles napok
A projekt
megvalósítója: Antal Magdolna, Jakus Sándorné, Kaszabné Ócsai Klára
Bevont
tanulócsoportok: 7.a, 7.c osztály
A projekthónap előtt a tanulók gyűjtőmunkával készültek a
foglalkozásokra, adott szempontok alapján búvárkodtak a könyvtárban,
az interneten. Az első héten a víz világnapja, a második héten az
egészségvédelem, a harmadik héten a csillagászat és a meteorológia,
a negyedik héten a környezetvédelem állt a vizsgálódásunk
központjában. A tanulók aktív közreműködésére alapozva építettük fel
a foglalkozásokat, hogy a saját tudásuk és a megszerzett új
ismereteikkel együtt, a kreativitásuk, megfigyeléseik és
tapasztalataik alapján jöjjenek rá az élővilág, a környezetünk és a
természet izgalmas összefüggéseire.
A projekt fő célja: környezettudatos magatartásformák megismerése, a
fenntartható fejlődés szemléletének népszerűsítése, egészséges
életmód kritériumainak feltárása volt. A tanulók vegyék észre
napjaink víz- környezet- természetszennyező magatartásának
következményeit, a környezettudatos magatartásuk ne csak a jeles
napokra korlátozódjék, hanem próbálják alkalmazni a mindennapokban.
A projekt eredménye, hogy a tanulók elsajátítják a környezetük
iránti felelősségtudat fejlesztésével a környezettudatos
magatartásra, önmaguk és környezetük egészség- megőrzésére vonatkozó
ismereteket. Kialakul bennük a környezet állapota iránti pozitív
attitűd. A tanulók közvetlen tapasztalatot szereznek a lakóhelyük és
környezetének füves, fás, vizes élőhelyeinek környezeti állapotáról,
az élőhelyek veszélyezettségéről, a szennyezések formáiról és
következményeiről.
Minden tanuló a saját képességének megfelelően vett részt az alkotás
folyamatában. A különböző tanulási képességű gyermekek is
megtalálták az élményszerű tanulás lehetőségét, örömét és eredményét
a folyamatban. Saját készítésű munkáikkal (jegyzetek, ábrák,
térképek, plakátok, az újrahasznosított tárgyakból készített
ékszerek, bábuk, öltözet stb.) alkotó kreativitásuk fejlődött. A
kulcskompetenciák többsége-anyanyelvi, matematikai, digitális,
szociális, vállalkozói, személyes, kognitív- a projekt végére
megerősödött.
Saját innovációk
Jó gyakorlatok
A projekt címe: Ünnepek - Anyák napja
A projekt
megvalósítója: Kovácsné Tősér Zsuzsanna
Bevont
tanulócsoport: 1.a osztály
A gyerekkori találkozás a hagyományos ünnepekkel fontos hatással
lehet az ünneplés képességének kialakulására. A gyerekeknek még
természetes kívánságuk, hogy felszabadultan, teljes lényükkel részt
vegyenek az ünneplésben. Ez egyrészt hozzájárul egy stabilabb énkép,
a valósághoz való harmonikusabb viszony kialakulásához, másrészt
pedig a csoporthoz való tartozás tudata elfogadóbbá teszi a
gyerekeket más csoportok értékeivel szemben is. Abban, amit tesznek:
ünneplésben, mulatságban, játékban. Ha ez az átélt ünneplés a
kisgyerek számára szokássá válik és tudatosul, remény lehet arra,
hogy értelmileg és érzelmileg felnövekedvén sem veszíti el ezt a
képességét. A gyerekek rengeteg élménnyel gazdagodhatnak közös
ünnepeink során. Érezhető lesz ez az ünnepek légkörében,
hangulatában, amely az ünnepeket követő napokra is áttevődik.
Megmutatkozik majd a gyerekek beszélgetéseiben, fogalmazásaiban és
leginkább abban, ahogyan az ünnepeket várják.
Az első nagyobb, közös ünneplésre decemberben került sor.
„Adventtől-Karácsonyig” címmel közös télapó és karácsonyi ünnepséget
tartottunk. A második félévben a farsang és a tavasz ünnepei mellett
nyílt napot tartottunk a szülőknek, szakmai napokat a kollégáknak,
óvónőknek és a mentoroknak. Májusban került sor az „Anyák napja”
projekt jó gyakorlat megvalósítására. Ezek a programok, a
készülődések erőteljes közösségteremtő, közösségépítő hatással
voltak az egész osztályra. Megvalósításukban lelkesen segédkeztek és
támogattak bennünket a szülők is, ezzel is éreztetve pozitív
véleményüket a munkánkról.
Egy-egy felkészülés során az éppen soron lévő ünnep kerül az osztály
életének középpontjába, köré csoportosulnak a tananyagok, ezzel
kapcsolatban olvasnak, írnak, számolnak, dramatizálnak, rajzolnak,
énekelnek vagy zongoráznak. Így néhány év alatt ünnepeink rendje
kialakul, és a gyerekek évről évre egyre otthonosabban mozognak az
ünnepek előkészületeiben, varázslatos világában.
A projekt címe: „Hullámok hátán” – A tutajtól a luxushajóig
A projekt megvalósítója: Sándor Józsefné
Bevont
tanulócsoport: 3.a osztály
A gyerekek egyik kedvenc tankönyve ebben a tanévben a Hétmérföldes
masinák- volt. Nagy érdeklődéssel olvasták a közlekedési eszközök
fejlődésével kapcsolatos szövegeket. Ezért választottuk a Jó
gyakorlat témájául a vízi közlekedési eszközök fejlődését. Hullámok
hátán-a tutajtól a luxushajóig- címmel dolgoztuk ki hajós
projektünket, melyet egy virtuális vízreszállással kezdtünk. Tengeri
utunk során öt kikötőben megálltunk, ahol különböző nehézségű
feladatokkal kellett az utasoknak megbirkózniuk, melyek a következők
voltak:
I. kikötő: Technika óra- manuális tevékenységek
Tutajt készítettek fából, hajót építettek legóból, 500 darabos hajós
puzzle- t raktak ki, és színes papírból hajót hajtogattak.
II. kikötő: Szövegértés- szövegalkotás- Bemutató óra a szülőknek
A
gyerekek a tutajról, a bödönhajóról, a gályáról, a vitorlás
karakkról és a gőzhajóról szóló ismeretközlő szövegeket dolgoztak
fel csoportokban, kooperatív technikákkal. A tanulói prezentációk
során a gyerekek beszámoltak a vikingekről, a kalózokról, a
Titanicról, a Golden Hindről és az anyahajókról.
III. kikötő: Szövegértés- szövegalkotás óra
Az első földrajzi felfedezők: Nagy Sándor, Marco Polo, Kolombusz
Kristóf, Magellán. A felfedezőkről szóló szövegek feldolgozása
kooperatív csoportmunkával
Tanulói prezentációk: A mesés Távol- Kelet kincsei
A
legénység élete a vitorlás hajókon
IV. kikötő: Interjú készítése egy helybéli hajóssal, aki a közelmúltban
folyami és óceánjáró hajón hajózott
V. kikötő: Budapesten, a Műszaki és Közlekedési Múzeumban a
Hajótörténeti kiállítás megtekintése
A „tengeri utazásról” a gyerekek élményekkel gazdagon tértek haza.
Nagyon tetszettek a kikötőkben rájuk váró feladatok, a
prezentációkból senki sem akart kimaradni. A csoportokban együtt
dolgozták ki a választható témák közül azt, ami számukra a
legérdekesebbnek tűnt. A felkészülések során egymást tanították,
mindenkire fontos szerep hárult, amelyet nagy lelkesedéssel és
odaadó munkakedvvel hajtottak végre.
A jövő tanévben utazásunkat a „Szelek szárnyán” folytatjuk,
megismerkedve a repülés történetével.
A projekt címe:
Észforgató matematikavetélkedő
A projekt megvalósítója: Bankáné Mező Katalin
Bevont
tanulócsoport: 5.a osztály
Az elsajátított matematikai ismeretek átismétlésére, felfrissítésére
vagy egyszerű gyakorláshoz is jó lehetőséget kínál ez a lendületes
vetélkedő. A játékos forma, a szokatlan helyzet izgalmassá teszi az
egyébként lehet, hogy száraz feladatok megoldását. A gyerekek
izgatottan, lázas igyekezettel vetették bele magukat a játékba,
megfeledkezve arról, hogy máskor talán kevéssé kedvelt matematika
feladatokat oldanak meg. A játékos vetélkedő motiváló hatásának
fokozására az egészet beágyaztuk egy, a gyerekek fantáziáját
megmozgató történetbe. Ez a kerettörténet volt a világverő ötödik
évfolyamról szóló „mese”, amit a vetélkedőre való felhíváskor
ismertettünk a gyerekekkel. A játék során csapatok versenyeztek
egymással. Minden csoport ugyanazokat a feladatokat kapta, és a jó
megoldások mellett a felhasznált idő is számított. Mivel összesen
tíz csapat jelentkezett, ezért rendhagyó helyszínen, az iskola
tornatermében rendeztük meg a vetélkedőt. A gyerekek nagy kedvvel,
minden tudásukat beleadva játszottak. A játék egy közösségépítő
módszer is, hiszen gazdagítja a közösségi élményeket, ezáltal növeli
a csoport összetartó erejét. A konkuráló játékok segítenek
felismerni a teljesítőképesség határait, felkészítenek az életben
előforduló kudarcok, csalódások elviselésére, hiszen meg kell
tanulni bennük nyerni és veszíteni egyaránt. A kerettörténetünk
szerint viszont a tanulócsoportot egy közös cél vezérelte, ezért
egyben csapatépítő szerepe is volt a játéknak. További előnye lehet
az is, hogy akár felmenő rendszerben a későbbi évfolyamokon is
megrendezhető, illetve a feljövő ötödikesek számára újrajátszható,
hagyományt teremtve ezzel a matematika népszerűsítésének.
A projekt címe: Mindenünk a víz
A projekt megvalósítója: André Péterné
Bevont
tanulócsoport: 5.c osztály
A projekt célja: a víz megjelenése és szerepe az irodalmi, a zenei
és a képzőművészeti alkotásokban. A vízzel kapcsolatos népmeséket,
népszokásokat, népdalokat, képzőművészeti alkotásokat gyűjtöttek a
csoportok, amelyek feldolgozásaként megismerkedtek a víz gazdag
szimbólumrendszerének témaköreivel is (ősvíz, égi víz, a
megtisztulás és az újjászületés elemei). Meséket alkottak a vízről
közösen, majd csoportmunkában. Az elkészült mesékhez
illusztrációkat, műalkotásokat készítettek, amelyekből kiállítást
rendeztünk a víz világnapja tiszteletére.
A projekt megvalósítása során kialakult a tanulókban az a tudat,hogy
az anyagi létezés kezdetét a víz eleméhez kapcsolják a kultúrák.
Felfedezték a víz szerepét a magyar irodalomban, a népszokásokban, a
képzőművészeti alkotásokban. Saját készítésű munkáikkal (meseírás,
illusztrációk és képzőművészeti alkotások készítése) fejlődött az
alkotó kreativitásuk, megerősödött a kulcskompetenciák többsége:
anyanyelvi, szövegértési, szövegalkotási, vizuális kultúra iránti
igényük. A projektzárásra a bemutató órákon került sor.
A csoportok elhelyezték projektvállalásaikat a projektfalon,
csoportmunkában dolgoztak, majd a prezentációk és az értékelés
következett.
Zárásként a vendégek megnézték a csoporttablókat, a paravánokon
elhelyezett kiállítást (meséket, illusztrációkat,műalkotásokat), a
projektfalon lévő prezentációkat.
Mivel a projekt világnaphoz kötődik, így fenntarthatósága korlátlan.
Intézményi innováció
Szakmai együttműködés
A projekt címe: „Mesterségünk címere”
A projekt megvalósítója: Kaszabné Ócsai Klára, Antal Magdolna
Bevont
tanulócsoport: 7.b osztály
A pályázat keretein belül szakmai együttműködést alakítottunk ki
több partnerrel. A választott partnerekkel hosszas szervezés,
megbeszélés után egyeztettük a tematikát. A projekt a mesterségekkel
kívánt foglalkozni, kapcsolódott a 7. osztályosok életkori
jellemzőihez (pályaválasztás), és a bevezetett
kompetenciaterülethez.
A cél az volt, hogy minél több szakmáról, foglalkozásról szerezzenek
információkat a tanulók, ezzel megkönnyítve a következő tanévben a
pályaválasztást.
Önismereti teszt megoldásával kiválasztották a diákok azt a
területet, amely számukra a legideálisabb, majd az internet
segítségével megismerhették ezek előnyeit, hátrányait. Meghívott
vendégeink pedig élményszerűen vázolták az általuk végzett hivatás
feladatait. A mindennapi tevékenység során rávilágítottunk arra,
hogy a tanulás számukra valószínűleg folyamatos lesz: vagy mindig
frissíteniük kell a megszerzett ismereteket, vagy ha nem elégedettek
a választott szakmával, van lehetőségük újabb és újabb
elsajátítására.
A helyi könyvtár munkatársai és az általuk meghívott vendégek
segítségével két ősi foglalkozás alapjait sajátítottuk el: szövés és
kosárfonás. Igyekeztünk a feladatokat úgy megosztani a nemek között,
ahogy eleink is tették. A lányok szőttek, a fiúk kosarat fontak.
Nehézkesen indult a munka, de végül remekművek készültek.
A Néprajzi Múzeumban a falusi élet mindennapjaival és a
gyertyaöntéssel ismerkedtünk meg. A kiállításon a tanulók számára
sok volt az ismerős tárgy, néhány azonban teljesen idegennek tűnt.
Egy régen űzött foglalkozás alapfogásaival ismerkedhettek meg itt is
a diákok. A gyertyamártás valóban izgalmas volt, mert még ilyet nem
készítettek. A végeredmény elismerésre méltó.
A Millenáris Parkban a nyomozás izgalmát élhettük át a „Legyél te
is helyszínelő!” kiállításon. A rendőri, nyomozói tevékenység
mindennapjai elevenedtek meg a szemünk előtt. Az általuk használt
eszközök és módszerek különösen felcsigázták az érdeklődést.
A Vígszínház előadásán a színészmesterség előnyeivel, hátrányaival
szembesülhettünk. Az előadás kezdete előtt körbejártuk az épületet,
beszélve arról, hogy a forma és a funkció hatással van-e egymásra.
A tanulók képet kaptak a színházban dolgozók munkájáról. Nyomon
követték, hogy kinek milyen típusú feladatai vannak.
Az együttműködés során tanulóink és a választott közreműködő
partnerek jól érezték magukat, hasznos ismeretekkel gazdagodva
zártuk a projektet.
Mérés-értékelés
Intézményi elégedettség mérés
A projekt címe: Mérés-értékelés
A projekt megvalósítója: André Péterné, Bankáné Mező Katalin,
Érsekné Kácsor Edina, Petőné Gyenes Mária
Bevontak köre:
tanulók, pedagógusok, szülők, fenntartó
Intézményi innováció keretén belül a tanév végén elégedettség mérést
végeztünk a pályázatban érintett csoportokban.
Az intézmény mindennapi gyakorlatába a fejlesztések eredményei
beépültek, a pedagógiai szemléletváltást segítő tevékenységek
megvalósultak. E változtatások alapvető célja a nevelés és oktatás
hatékonyságának növelése volt. Ennek eredményességére voltunk
kíváncsiak iskolai partnerek (a bevezető pedagógusok, tanulók,
szülők és a fenntartó) elégedettségének mérésével. Nevelőtestületünk
úgy látja, hogy iskolánk csak akkor tudja eredményesen ellátni
feladatát, ha eközben figyel azoknak a visszajelzéseire, akikkel
kapcsolatban áll: a szülőkre, a tanulókra, a fenntartóra és
pedagógusainkra.
A mérést kérdőívekkel bonyolítottuk le előre meghatározott mérési
eljárás alapján. A beérkezett anyagokat számítógépre rögzítettük,
majd a számítógépes feldolgozást követően elvégeztük az elemzést.
A tanulók elégedettek összességében a pályázatban tanult tantárgy
óráival, hisz az átlag nagyon magas: 4,62. Hasonló az itt kapott
eredmény a szülői globális elégedettséggel: 4, 61. A pályázat óráin
a velük szemben támasztott követelményeket csak a tanulók 43%-a
gondolja nagyon magasnak, a szülőknek csupán 26%-a. Egyértelműen
jelzi, hogy a képességfejlesztés felé terelődött az órákon a
hangsúly.
Az órai fegyelem helyzetével a diákok túlnyomó többsége nagyon
elégedett (73) a szülőkhöz hasonlóan (74%). Ez összefügg az óra
hangulatával is, amely 88%-os eredményével is arra utal, hogy a
diákok kedvelték a „kompetenciás” órákat. A tanár-diák viszonnyal a
tanulók 94%-a elégedett, a szülők 95%-a.A tanáraik megítélésénél a
diákok magas értékeket adtak.
A fentiekből is adódik, hogy általában jól érezték, érzik magukat a
pályázat tanóráin a diákok: 94 % ítéli így meg. Szívesebben jár
ezekre a tanórákra a gyerekek 90%-a. Ennek oka többek között az,
hogy…
·
szeretik a csoportmunkát (94%).
·
gyakran használnak digitális anyagot az órán (92%).
·
ezen az órán elismerik azt, aki sokat tevékenykedik
(90%).
·
a legtöbb tanítási óra érdekes (89%).
·
a digitális anyagok érdekesebbé teszik az órát (88%).
A pályázat eredményeképpen növekedett a gyerekek szociális
kompetenciája is az új módszerek hatására.
A kommunikációs készség fejlődését is jelzi, hogy a diákok
megítélése szerint a pályázat tanóráinak hatására jobban tud
kapcsolatot teremteni az emberekkel (86%). Ez az adat a szülők
esetében 77%.
Hasznosnak bizonyult a pályázat abból a szempontból is, hogy a
tananyag megértésében segítette a diákokat a tanóra és a tárgyi
tudásuk is bővült (94%) a szülők megítélése szerint is (95%).
Elmondható, hogy a bevezető pedagógusok munkáját a szülők elismerik.
Különösen fontos eredménynek tekinthető a módszertani sokszínűség,
amelyeket a szülők tapasztalhattak a meglátogatott órákon. Elismerik
a tanárok szaktudását, értékelésüket igazságosnak tartják.
A fenntartói véleményt három személy kérdőívekre adott válaszai
alapján lehet megítélni: Nagyon elégedettek mindhárman a következő
területekkel: a tanulói teljesítményeket elismerik a tanárok, kitűnő
az órák hangulata, a tanár-diák viszony nagyon jó. A tanári
teljesítmények elismerése egyértelműek a fenntartó részéről.
A pályázat legnagyobb mértékben a pedagógusokat terhelte. A
fenntartói vélemény szerint is rengeteg energiát fordítanak
(fordítottak) a készülésre a tanárok. Ez egyértelmű a véleményekből.
A pályázat megvalósításának sikeressége a bevezető pedagógusokon és
a projektmenedzsmenten múlott. A bevezető pedagógusok globális
elégedettségi átlaga jó (4,12), de jelzi azt is ez az érték, hogy
nem teljes.
Az órai fegyelem helyzetével hárman elégedettek teljes mértékben,
hárman jónak ítélték meg, 1 fő közepesen elégedett, 1 fő elégedetlen
ezzel a területtel. Ennek ellenére az óra hangulatával szinte
teljesen meg vannak elégedve (4,87). A tanítást eredményesnek ítélik
(4,71), hisz sokfajta módszerrel tudtak fejleszteni (4,5). Ez utóbbi
esetében alacsonyabb érték született, mint a többi (tanulói, szülői,
fenntartói) megítélésnél. Itt az önkritikán kívül szerepet játszhat
az, hogy a tanárok jól ismerik a kooperatív munkák módszertanának
kimeríthetetlen bázisát. A tanár-diák viszonyt a pedagógusok is
jónak tekintik (4,62).
A készülést magyarázza egyrészt a csoportmunka, hisz külön a
gyerekekhez kellett adaptálni a pályázati tananyagot, módszereket.
Ugyanakkor készülést igényelt a digitális anyagok letöltése, órához
történő igazítása. Teljesen egyetértenek a pedagógusok azzal, hogy a
digitális anyagok érdekesebbé teszik az órát, ezért vállalták a
terhelést. Megtanulták hatékonyan használni a digitális anyagokat a
tanárok (4,5).
Időnként erőn felüli teljesítményre kényszerültek a pedagógusok, de
munkájuk eredményeként a gyerekek teljesítménye növelhető volt. A
„kompetenciás” óra szervezésekor motiváltabbak a gyerekek a tanári
megítélés szerint (4,75).
Ennek ellenére megjelennek ilyen vélemények a pedagógusok részéről:
„A sok munka (képzések, órára való készülés, adminisztrációs
feladatok) mellett nagyon sok örömet leltem a tanításban. Az adott
osztályban sikeresen működött a program.”
A mérési eredmények alapján az általános iskolában sikeres volt a
TÁMOP-3.1.4-08/2 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –
Innovatív intézményekben” pályázat keretében megvalósított projekt.
Hasonló eredményekről számolnak be az óvodai intézményegység
pedagógusai.
Kiadványszerkesztés
A projekt címe: Kiadványszerkesztés
A projekt megvalósítója: Jakus Sándorné, Kaszabné Ócsai Klára,
Kovácsné Tősér Zsuzsanna, Sándor Józsefné, Bankáné Mező Katalin,
Érsekné Kácsor Edina, Antal Péterné
Az 1. számú feladat-ellátási hely (Széchenyi István Általános
Iskola, Óvoda és Zeneiskola-Köztársaság tér 15.) projektjén belül
intézményi innováció keretében a feladat-ellátási hely kiadványt
jelentetett meg a projektről. Ezt a kiadványt tartja Ön most a
kezében.
A kiadvány célja:
- a projektben
résztvevők bemutatása,
- bevezetett
kompetenciaterületek, kötelező tevékenységek megismertetése,
- saját innovációk,
intézményi innovációk közzététele,
- a projekt
eredményeinek bemutatása,
- fenntarthatóság
kérdésének vizsgálata.
A tanév során a sok dokumentácót úgy készítettük, hogy könnyebb
legyen az anyagot összegyűjteni a kiadványhoz, ennek ellenére igen
nehéz, bonyolult és hosszadalmas munka várt ránk az év végén. Az
anyaggyűjtés során igyekeztünk a pályázat legfontosabb lépéseit,
elemeit rendszerezni, az általunk kitalált logika szerint. Az
összegyűjtött pedagógusi beszámolókat, képeket nagyon sokszor
átnéztük, újra meg újra változtattunk, igyekeztünk az olvasó számára
hasznos, érdekes információkat tartalmazó kiadványt összeállítani.
Kiadványunk 200 példányban jelenik meg a pályázat finanszírozásával.
|