Tudásterem
A tanulás
egy végtelen folyamat-
mondta Bel Kaufman írónő. Különösen igaz ez a mai korra,
gyermekeinkre. Szinte naponta születnek új és újabb eszközök,
melyeket meg kell ismernünk, hogy használni tudjuk. Sokan azt
tartják, hogy csak az marad meg igazán, amit gyerekkorunkban
fedezünk fel. A megismeréshez már gyermekkorban olyan tudásra van
szükség, amely képes az új befogadására, azok alkalmazására. Ennek
jegyében készültek el és kerültek átadásra az ország számos helyén
az okostantermek. Örömünkre szolgált, hogy iskolánkban a 6-os
tanteremben került kialakításra egy
igazán modern és gyermekbarát okostanterem, melyet már birtokukba is
vehettek diákjaink.
Aki belép e
terembe az első ámulat után, csodálkozik az új eszközökön és azok
alkalmazási lehetőségein, annyi sok új dolgot lát, hogy egyszerre
nem is képes befogadni: joggal kérdezheti: ez valóság, vagy csak
álom?! Láthatjuk a 3D nyomtatóval készült alkotásokat: kitűzők
különböző alkalmakra, de elkészült iskolánk névadójának mellszobra
is. A tanulócsoportok az igényeiknek megfelelő formában forgathatják
a speciális asztalokat, a színes, kényelmes székek újszínt hoznak a
terembe, mely ezáltal nem a megszokott tantermet juttatják az
eszünkbe. Korszerű laptopok, vizuális eszközök állnak a tanulóink
rendelkezésére. A terem színei is újszerűek, modernek, a ráfestett
alakzat, mind érdekessé és kíváncsivá teszi az érdeklődőt, és az itt
tanulókat. Itt valóban lehetőségük van tanítványainknak az új modern
eszközök befogadására, azok megismerésére és kipróbálására, a
mindennapi tanulmányaik során alkalmazásukra. Ezek a modern
technikai eszközök és változatos
módszertanok segítségével könnyebben fenntartható a diákok figyelme
és hatékonyabban tanulhatnak, mert a több érzékszervet érő hatások
hatékonyabbá teszik a tananyag rögzítését is, mivel a tanuló nem
csupán hallja és látja, amit meg kellene tanulnia, hanem aktív
résztvevő lesz, ezáltal hatékonyabban lehet megvalósítani a készség
és képességfejlesztést is. Ezekben a tantermekben megszerzett tudást
a tanulók az élet minden területén tudják majd használni. A cél,
hogy néhány év múlva egyetlen tanuló se hagyhassa el az iskolát az
alapvető digitális kompetenciák nélkül, amely várhatóan feltétele
lesz a munkaerő piaci boldogulásuknak. Ezek az új eszközök
segíthetik a diákokat a tananyag rögzítésében, rugalmasabbá tehetik
az órákat,
egy olyan plusz eszközrendszert ad a pedagógusok kezébe, amellyel
hatékonyabbá tehető a nevelési-oktatási folyamat.
Amit tapasztalsz,
érzesz és tanulsz, évmilliókra lesz tulajdonod.
Madách Imre

|